Onze werkwijze

Ontdek hoe Pro-Tax, met expertise en toewijding, uw voertuiginvoer stroomlijnt met een transparant en efficiënt proces, zodat u zorgeloos kunt genieten van uw nieuwe aanwinst.

Taxatie of WEV rapport

Bedrijven of particulieren kunnen via de website, email, telefoon of whatsapp informatie aanvragen of een afspraak inplannen.

Afspraken worden over het algemeen voor een bepaalde dag gemaakt, maar wanneer gewenst kan er ook samen met de taxateur een dagdeel of tijd worden afgesproken.

Op het afgesproken moment komt een van onze erkende taxateurs op locatie langs om het voertuig te schouwen en op te nemen via onze app.

Na goedkeuring van de RDW wordt het dossier op kantoor opgepakt en verwerkt. Vervolgens wanneer het rapport is afgerond, wordt deze klaargezet in de app om goed te keuren. Wanneer het dossier digitaal door u is goedgekeurd en ondertekend komt deze automatisch op kantoor in de printlijst te staan.

Wanneer ondertekening op werkdagen voor 16:45 plaatsvindt gaat het dossier dezelfde dag nog mee met de post.

Vervolgens ontvangt u op het door u doorgegeven emailadres van ons de factuur en van de belastingdienst een betaalverzoek voor de te betalen rest bpm. De belastingdienst geeft aan dat de dossiers binnen 3-5 werkdagen na ontvangst worden verwerkt.

Wanneer de te betalen rest bpm is voldaan wordt het kenteken vrijgegeven en kunt u uw kentekenplaten bestellen.

Onze app

In samenwerking met Importeer.nu stellen we een professionele en overzichtelijke software voor u beschikbaar.

Dit systeem is zowel via een mobiele app (voor Android en iOS) als via webbrowser op de pc te gebruiken. In uw Importeer.nu heeft u altijd een duidelijk overzicht van uw lopende en afgehandelde dossiers. In de app is ook een overzichtelijk logboek terug te vinden, dit kan erg handig zijn wanneer je met meer dan 1 account actief bent.

Maar ook fijn als je gewoon even de status van het dossier wilt inzien. In de app is ook bpm calculator toegevoegd, hier kunt u altijd snel berekenen hoeveel de auto via afschrijving aan bpm zou kosten.

Wanneer uw dossier door ons is afgehandeld krijgt u een notificatie dat het rapport klaar staat om goed te keuren. Vervolgens kunt u in de online omgeving digitaal akkoord geven en een handtekening zetten. Deze wordt aan het rapport toegevoegd en vervolgens via de post door ons verstuurd

Losse BPM aangifte

Ook wanneer een taxatierapport niet rendabel is maar u geen zin heeft in de administratieve rompslomp die een auto invoeren met zich mee kan brengen, bent u bij ons aan het juiste adres.

Via email of whatsapp kunnen de benodigde documenten en informatie worden verstrekt. Vervolgens wordt er door ons team gekozen voor de voordeligste koerslijst of aangifte via afschrijvingstabel. Hierdoor bent u er altijd van verzekerd dat u onder aan de streep het voordeligst uit bent.

Na het op professionele wijze opstellen en invullen van de bpm aangifte wordt deze door ons uitgeprint en per post naar de belastingdienst verstuurd.

Vervolgens ontvangt u op het door u doorgegeven emailadres van ons de factuur en van de belastingdienst een betaalverzoek voor de te betalen rest bpm. De belastingdienst geeft aan dat de dossiers binnen 3-5 werkdagen na ontvangst worden verwerkt.
Wanneer de te betalen rest bpm is voldaan wordt het kenteken vrijgegeven en kunt u uw kentekenplaten bestellen.

Waarom Pro-Tax?

01

Innovatie

Met ons handige systeem wordt uw invoerproces makkelijker en overzichtelijker gemaakt.

02

Expertise

Ons professionele team heeft jaren ervaring met de import van voertuigen.

03

Snelheid

Wij hebben snelheid hoog in het vaandel staan om te zorgen voor zo efficiënt mogelijk invoerproces.

Meer weten?

Wij kunnen al uw vragen beantwoorden. Neem contact met ons op!